Op zaterdag 5 september 2026 organiseert Café Daniels in samenwerking met Blues Club XXL opnieuw het Nazomer Blues & Rock festival.
Sluit de zomer swingend af op het Salverdaplein met Bier & Blues en geniet van 13.00 tot 20.00 uur van een dag vol Rauwe Riffs, Soulvolle solo's en Groovende Blues vibes van vier top acts die het plein laten bruisen.
La Grange: Een Bluesrocksensatie die je niet mag missen!
La Grange staat voor een unieke mix van melodieuze bluesrock met een stevige internationale sound. Hun repertoire bestaat uit een combinatie van eigen werk en indrukwekkende covers van grootheden als Walter Trout, Popa Chubby, Stevie Ray Vaughan, Kenny Wayne Shepherd, Jimi Hendrix en meer.
Sinds hun herstart in 2018 heeft de band weer de nodige podia veroverd, met als hoogtepunten spetterende support acts voor Big Monti Amundson (USA), Aynsley Lister Band (UK) en Flavium (NL). De recensies zijn overweldigend: La Grange brengt live een onvergetelijke ervaring en weet keer op keer het publiek te verrassen met hun passie en muzikaliteit.
Kortom: Houd je van authentieke, rauwe bluesrock met passie en power? Mis La Grange dan niet! Ze staan garant voor een avond vol emotie, energie en muzikale perfectie. That’s La Grange!
MOJO HAND
Een fantastische Nederlandse blues band spelend met plezier, energie en passie.
MOJO HAND laat je “The Blues Experience” voelen!
De vier ervaren muzikanten spelen een mix van zelf geschreven en bestaande blues nummers, alles met het MOJO HAND gevoel in verschillende bluesstijlen. Het repertoire gaat van Texas tot Chicago, van funky tot swing en van traag tot rockende blues. De combinatie van een groovende ritme sectie, een grommend Hammond geluid, bezielde en scherpe gitaar solo’s, schreeuwende bluesharp licks en twee rauwe, emotionele stemmen garanderen een onvergetelijke ervaring.
Mojo Hand was in 2019 genomineerd voor de Dutch Blues Awards en stond in 2024 in de finale van de Ducth Blues Challenge!
Liz Young and the Black Slacks
Pure onversneden rockabilly van de Drentse klei. Ronkend als een oude diesel en gevaarlijk als een dubbele whisky op een nuchtere maag. Liz Young, the rockabilly queen van Emmen, subtiel als een scheermes en ondersteund door de bloedlinke Black Slacks. Muziek geschikt voor iedereen boven de 18 en net daar onder.
HIGH TRADITIONAL
De band rond de amsterdamse zanger/bluesgitarist Marcel Scherpenzeel.
Marcel Scherpenzeel speelt al meer dan 30 jaar Blues en heeft met vele grote Bluesmannen het podium gedeeld. Hij is oa bekend van Wolfpin en de Marcel Scherpenzeelband uit Amsterdam. Tevens vertolkt Marcel met verve de rol van Rory Gallagher in “Band of Friends” waarmee hij vergezeld door de originele bandleden van Rory’s band getourd heeft tot in alle uithoeken van Europa.
HIGH TRADITIONAL speelt wat de naam al zegt: Blues Traditionals, “Echte Blues” vanuit het hart, stevig en met veel energie. Er wordt gewerkt aan eigen nummers maar vooralsnog worden voornamelijk covers gespeeld van Marcel’s helden: Stevie Ray, Freddie King, The Paladins, The Red Devils, The Faboulous
Thunderbirds, The Blasters, etc.
Kortom; een mooie mix van Texas-, Westcoast- en Chicago-Blues. Swingende, stuwende en dampende
Blues in een stevig jasje. Beslist geen Bluesrock maar wel eerlijke, krachtige en vet gespeelde Blues!
Marcel Scherpenzeel – Guitar & Vocals
Arie Jan Folkerts – Guitar
Dick Jansen – Bass
Thomas Vermeulen – Drums
Nazomer Blues & Rock festival editie 2025
Richville
Richville is een project van zanger/gitarist Richard van Bergen en drummer Jody van Ooijen. De muziek van het duo kan omschreven worden als ongepolijst en stripped down.
Geïnspireerd door de periode waarin de Blues overging van akoestisch naar elektrisch. Richville is een mix van trance-achtige Delta Blues, en funky New Orleans second-line ritmes. Blues was oorspronkelijk vooral dansmuziek.
Spelend als two-man band legt Richville de focus dan ook op de essentie van deze krachtige en tijdloze muziek: de groove!
CHICAGO CAPITOLS
Chicago Capitols brengt sinds 2019 een rauwe en onversneden Blueservaring naar een alsmaar groeiend publiek. De band begon na amper twee repetities meteen te spelen in clubs en kroegen, en werd ook al snel gevraagd op festivals, met als hoogtepunten main stage Moulin Blues 2023
De Capitols, zoals de fans ze graag noemen, zijn niet alleen een ‘must hear’ maar ook een ‘must see’! Met aanstekelijk enthousiasme, spelplezier en scheurende Bluesharp krijgt frontman Erik iedereen tot in de achterste rij in beweging. De solide en drijvende kracht van de ritmesectie gevormd door Johan en Berry en het vlammende gitaarspel van Jeroen doen de rest. ‘Deze band kan in de zevende versnelling’ is een uitspraak die vaker wordt gehoord. Maak je dus op voor de ultieme Blues Experience!
Rob Orlemans & Half Past Midnight
Het bluesrock-Powertrio Rob Orlemans & Half Past Midnight inspireerde fans over de hele wereld met hun enthousiasme en loyaliteit door hun explosieve liveoptredens en uitzonderlijke muzikaliteit.
De band is een veelgevraagde headliner op bluesfestivals door heel europa en heeft met hun liveoptredens in de vs, europa en thuis in nederland een groeiend publiek weten te verwerven. Rob Orlemans toerde jarenlang met de legendarische Curtis Knight, mentor van Jimi Hendrix, en namen samen meerdere albums op.
Rob Orlemans is een innovatieve en vermakelijke linkshandige gitarist, doordrenkt van gitaarkennis en met een dynamische, opwindende gitaarstijl en -sound.
Rob heeft de band de afgelopen jaren naar een opmerkelijke internationale doorbraak geleid. De ongelooflijke ritmesectie van Half Past Midnight, bestaande uit: superdrummer Ernst van Ee en Piet Tromp, een geweldige bassist, biedt een krachtige maar vloeiende basis voor Robs gitaarvuurwerk.
%20-%20Made%20with%20PosterMyWall.jpg/picture-200?_=19827cfa3a5)


.jpg/picture-200?_=1982757a4c0)